دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

موفقیت امری اتفاقی نیست!!!

پیام های کوتاه

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

برای سرمایه گذاری باید تمام جوانب را درنظر گرفت، فرصتهایی که آن سرمایه گذاری ایجاد میکند و تهدیدهایی که متوجه آن است . قوانین مالیاتی، تغییرات برنامه ریزی ها، اوضاع اقتصادی، بازده سرمایه گذاری، زمان بازگشت آن و ... در هرحال باید درنظر داشت که نباید در یک سرمایه گذاری از جیب هزینه شود. افراد عادی در سرمایه گذاری 95 % با چشم سر میبینند و 5 % با مغز در حالیکه این روند باید دقیقاً وارونه شود.

 کسانی که مغز خود را به دیدن پول و فرصتهای مالی عادت دهند به قدرتی باور نکردنی دست می یابند. به رهگیری از راهنمایی های افراد ناآگاه بزرگترین آفت سرمایه گذاری است. برای پرورش مغز به دیدن پول باید دانش مالی آموخت . سرمایه گذاری نیز مانند تمام فنون وتخصصهای دیگر زبان ویژه خود را دارد که کلمات آن اعداد و ارقامند. چنانچه چنین دانشی نداشته باشید حتی توصیه های مشاوران نیز برایتان نامفهومخواهد بود . کارگزاران بانک نیز گرچه به ما دروغ نمیگویند، تمام حقیقت را نیز ابراز نمیدارند.

هر چه بدهکارتر باشید نادارترید و هرچه مردم به شما بدهکار باشند داراترید . ما همگی ناگزیر از بدهکار بودنیم اما باید کاری کنیم که بدهی های بزرگمان را دیگران بپردازند. پول هم یک بازی است. نباید به آن به چشم یک ابزار بقا و حتی خود زندگی نگریست. باید قواعد این بازی را بدانیم و در سمت مناسب این بازی قرار گیریم و نگذاریم دیگران ما را بازیچه خود قرار دهند. بسیاری از مردم با تکیه به عبارات آشنا و بدبینانه فرصت های مناسب پیش روی خود را نمیبینند و یا از دست می دهند. اینان توجهی به آمار و ارقام ندارند و همین باعث گرفتاری مالیشان میشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۴۹
تیم دانشکده موفقیت

کسانی که فطرتاً در موقعیت کارمندی یا خویش فرمایی هستند، کسب ایمنی شغلی را اولویت اول خود میدانند. در مقابل مالکین کسب وکار و سرمایه گذاران به داشتن آزادی مالی بهای بیشتری میدهند. مهمترین دلیلی که اغلب مردم ایمنی شغلی را مهمتر میدانند این است که به آنها اینگونه آموزش داده شده است. آنگاه آنان پس از فراغت از تحصیل به سرعت درگیر بدهی ها میشوند. این افراد وقتی خود را پیروز می دانند  که حقوق و مزایای قابل توجهی داشته و آن را صرف خرید لوازم رفاهی کنند . بدین ترتیب همواره باید بیشتر کار کنند تا توان بازپرداخت اقساط این زندگی تجملی را داشته باشند و بالطبع وقت کمتری برای پرداختن به خود و خانواده شان دارند. در مقابل دو گروه دیگر با کسب پیروزی هر لحظه وقت آزاد بیشتری پیدا می کنند چرا که دیگران و حتی پول، خودشان برایشان کار میکند. برای ایشان پیروزی به هوشمندی مالی نیاز دارد نه کار بدنی بیشتر.

 هوشمندی مالی بدان معنا نیست که چقدر پول می سازید، بلکه بدان معناست که چگونه پولتان را به پول ساختن وا میدارید و ترتیبی میدهید که در نسلهای آتی حفظ شود. بهتر است دست کم در دو راه از کارراهه مالی خبره شوید، یعنی هم خودتان کار کنید و هم دیگران و پول را برای خود به کار وادارید. باید برای رسیدن آینده آماده بود و همواره بخشی از ثروت خود را صرف آموختن مسائل مالی کرد تا برای مقابله با دگرگونی ها آماده باشیم. به کسب و کار و سرمایه گذاری بپردازید و بگذارید دیگران برای شما کار کنند . به این ترتیب اختیار کارکردن یا کار نکردن را دارید.

 نکته مهم این است که در هر موقعیتی از آموختن باز نمانید. تمامی روشهای کسب درآمد را بیاموزید و به کار ببندید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۳۷
تیم دانشکده موفقیت

 
۱۰ عادت مهم میلیاردرها که برای پولدار شدن باید آن ها را در خود نهادینه کنید 

10. هدف خود را یافته و برای آن برنامه ریزی کنید


9. نقشه ای کشیده و آن را دنبال کنید



8. خودتان را عقب نگه ندارید

شاید شما نیز در مورد هوش عاطفی و احساسی چیزی شنیده اید. توانایی و هوش عاطفی در واقع سرکوب کردن آن نیست بلکه کانالیزه کرده و مدیریت کردن آن است. به عبارت دیگر توانایی نشان دادن احساسات در زمان و مکان مناسب به شما کمک می کند به اهدافتان برسید. از این رو اگر قصد پولدار شدن و رسیدن به اهداف جاه طلبانه دارید از بروز دادن احساسات و عواطف خود خودداری نکنید.
 
10 عادت مهم میلیاردرها که برای پولدار شدن باید آن ها را در خود نهادینه کنید 

7. کاری که دوست دارید را انجام دهید


6. آگاهانه پول خرج کنید


5. از وقتتان هوشمندانه استفاده کنید


 
10 عادت مهم میلیاردرها که برای پولدار شدن باید آن ها را در خود نهادینه کنید 

4. اولویت بندی کنید



3. زندگیتان را پیچیده نکنید


 
10 عادت مهم میلیاردرها که برای پولدار شدن باید آن ها را در خود نهادینه کنید 

2. به کلیشه ها و اولویت های دیگران نه بگویید



1. تنها برای خودتان زندگی نکنید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۳۰
تیم دانشکده موفقیت

گام 5 : مرشد گزینی

کسی را مرشد قراردهید که خود پیشتر راه مورد نظر شما ر ا با پیروزی پیموده باشد. به جستجوی مربی بپردازید، کسانی با نقش های مثبت و حتی منفی بیابید و از آنان درس بیاموزید. به یاد داشته باشید که با هرکس که وقت میگذرانید، آینده شماست. چنانچه میخواهید در آینده فردی باموقعیت متفاوت از همنشینان تان باشید باید در گزینش آنان تجدید نظر کنید. در این راه فهرستی از آنان تهیه کنید و موقعیت آنان را درکارراهه وضعیت مالی تعیین کنید . آنگاه تصمیم بگیرید. ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید که دوستان را بر پایه سطح سرمایه گذاری آنانانتخاب کنند . اما این تمرینی است برای تعیین موقعیت مالی خودمان.

گام 6 : حس پشیمانی را به یک توانمندی تبدیل کنید

انسانی که در کارش لنگ است، به سرزنش کردن ، عشق میورزد. یعنی میخواهد درد ناشی از پشیمانی را با سرزنش کردن به دیگران منتقل سازد . برای پیروزی باید با درد پشیمانی مواجه شویم و آن را به یک توانمندی تبدیل کنیم. همانگونه که در هر مسئله یک فرصت نهفته است، درون هر پشیمانی نیز یک ژن هوشمندی جایدارد. پس در انتظار پشیمانی باشید ! و آمادگی لازم را برای مواجه شدن با شکست ها کسب کنید. از راهنماییهای یک مرشد بهره بگیرید. با خود مهربان باشید و خود را مقصر مطلق ندانید. همواره حقیقت را بگویید و از مواجهه با تقصیرات خود نهراسید. فایده شروع با گامهای کوچک این است که از اشتباهات خیلی متضرر نمیشوید. به هرحال بدانید که باید اقدام کنید، ولو اشتباه باشد.

گام 7 : نیروی ایمان

به سخنان دل خود گوش دهید. به واژه ها و جملات درون خود توجه کنید. جمله نمیتوانم را از خود دور کنید و به خود و توانمندی های خود ایمان داشته باشید. در کنار آن به محدودیت های خود نیز واقف شوید . تنها خودتان آفریننده اندیشه هایی هستید که نمایانگر شخصیت شماست . تنها به دلیل دخالت بخش خُردانگار درون انسان است که گروهی از پیگیری آرزوهای بزرگ خود باز می مانند. به بخش بزرگ اندیش و پر توان خود فرصت بروز و جولان بدهید. اگر هم میدانید که در زمینه ای کامل نیستید، به یادگیری بپردازید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۳۵
تیم دانشکده موفقیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۳۳
تیم دانشکده موفقیت

گام 3 : تفاوت میان خطرپذیری و پرخطر بودن را بیاموزید

نکته بسیار با اهمیت، هوشمندی مالی است. بدون هوشمندی مالی بسیار افراد درس خوانده به گرفتاری مالی دچار می شوند. سرمایه گذاری پرخطر نیست، ناآگاهی و محروم بودن از هوشمندی مالی پرخطر است . کسانی که خطر میکنند ولی دست به کارهای خطرناک نمیزنند همواره ستون دارایی هایشان درازتر از ستون بدهی هایشان است. برای اقدام در این زمینه ابتدا خطرپذیری را به زبان خود تعریف کنید.ببینید از نظر شما اتکا به درآمد ناشی از شغل پرخطر است یا سرمایه گذاری بخشی از درآمدتان . آنگاه به مطالعه اقتصادی بپردازید و در جریان اخبار اقتصادی قرار گیرید.

گام 4 : میخواهید چگونه سرمایه گذاری بشوید؟

اگر میخواهید زود به ثروت کلان برسید، به پیشواز مسائل مالی بزرگ بروید . علاوه بر شش سطح سرمایه گذاران که قبلا گفته شد، دسته بندی دیگری نیز می توان ارائه نمود:

گروهی که به دنبال مسئله میگردند.

گروهی که به دنبال پاسخ میگردند.

گروهی که خود می گویند: "هیچ نمیدانیم"

گروه سوم هرگز ثروتمند نمیشوند، مگر به کمک شانس . گروه دوم به دنبال مشاوره هستند و راهی برای سرمایه گذاری پولشان می جویند. گروه اول به دنبال مسائلی هستند که ناآگاهان مالی به وجود آورده اند. اینان در مشکل گشایی استادند و بازدهی سرمایه گذاری بالایی دارند. میتوان همزمان هر سه بود. با شناخت تفاوت های آنها میتوان پس از پیمودن گام های یک تا سه، ابتدا در یک زمینه خبره گی پیدا کرد و در زمینه های دیگر هم از مشاوره خبره گان سود برد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۱۷
تیم دانشکده موفقیت

.


گام 1 : زمان دست وپا کردن کسب وکاری برای خودتان است

کسانی که به توصیه های معمول عمل کرده اند اغلب تبدیل به کارمندانی شده اند که صاحب کار خود را ثروتمند کرده، با پرداخت مالیات دولت را ثروتمند می کنند و با مصرف روزافزون خود صاحبان کسب وکارهای گوناگون را به نان و نوا میرسانند. برای دست یافتن به کسب وکار خود ابتدا باید بیانیه مالی خود را بنویسید و با شناختن جایگاهی که درآن قرار دارید، دست به هدف گذاری برای کوتاه مدت و دراز مدت خود بزنید. به خاطر داشته باشید که این هدف گذاری نیز باید با اعداد و ارقام بوده تا قابل سنجش باشد.

گام 2 : جریان نقدینگی خود را مهار کنید

درجایی که مشکل ناشی از نبود مدیریت جریان نقدینگی است، پول بیشتر مسئله را حل نمیکند. اگر موفق به این مدیریت نشوید، بیشتر پول درآوردن شما را ثروتمند نمیکند. باید برای مهار عادت های خرج کردن خود نقشه بکشید. بدهی و تعهدات را کمینه کنید. به خاطر داشته باشید که بدهی شما، دارایی دیگران است و بدهی ای خوب است که باز پرداخت آن را دیگران برعهده داشته باشند. نخست به خودتان بپردازید . بخشی از درآمد ناشی از شغل خود را به یک حساب ویژه سرمایه گذاری بسپارید و از آن هرگز، مگر در موقع سرمایه گذاری برداشت نکنید. آنگاه توجه را بر کاستن از بدهی ها قرار دهید. مبلغی را که از این راه صرفه جویی میشود به پس انداز سرمایه گذاری خود بیفزایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۲۰
تیم دانشکده موفقیت

وب سایت آی بازاریابی: یک راه میانبر برای رسیدن به موفقیت در زندگی یا هر صنعت دیگر دنبال کردن رد پای آنهایی است که پیش از شما در آن حوزه یا صنعت به موفقیت دست پیدا کرده اند. این مقوله همچنین در حوزه فروش هم صادق است. این 7 گام یا 7 مرحله که باید در هر چرخه فروش جای داده شود، در واقع 7 گامی است که مثلا هر فرد جویای شغل نیز باید در مراحل جستجو و فرایندمصاحبه شغلی خودش مد نظر داشته باشد.

گام های بریان تریسی در یک چرخه فروش

گام اول – اکتشاف

اگر افرادی را نداشته باشید که به آنها چیزی را بفروشید، در واقع چیزی برای فروش ندارید. هرچیزی با اکتشاف آغاز می شود که در واقع فرایندی است که در آن شما لزوما اقدام به جدا کردن مظنونین از مشتریان بالقوه می کنید. اکتشاف کردن چند شکل مختلف به خود می گیرد. برخی از فروشنده های حرفه ای بر فروش درب به درب و به عبارتی تماس هماهنگ نشده و یکباره تمرکز دارند، درحالیکه برخی دیگر بر شبکه سازی یا کمپین های ارسال محتوای پستی تمرکز دارند.

اینکه شما چگونه دست به اکتشاف می زنید یا اینکه چقدر فرایند اکتشاف را دوست دارید یا از آن نفرت دارید، اصلا مهم نیست؛ چرا که هر فرایند فروشی با این گام آغاز می شود.

گام دوم – ساختن یک رابطه دوستانه

اگر مردم به شما اعتماد کنند، راهی برای داشتن یک رابطه تجاری با شما پیدا می کنند. با این وجود، اگر مردم به شما اعتماد نداشته باشند، دلیلی برای خرید نکردن از شما هم پیدا می‌کنند.

زمانی که تعدادی مشتری  بالقوه پیدا کردید، باید تمرکز خود را تغییر داده و بر ایجاد اعتماد و رابطه دوستانه با آنها متمرکز شوید. اگر در این مرحله خوب عمل نکنید، به شدت در طی مراحل بعدی به زحمت خواهید افتاد.

یک اشتباه معمول در اغلب فروش ها تلاش زیاد برای دوست داشته شدن است. به یاد داشته باشید که در زندگی شخصی و در فروش، مورد احترام و اعتماد قرار گرفتن مهمتر از دوست داشته شدن است.

گام سوم – شناسایی نیازها

نکته جالب یا شاید خنده دار در رابطه با فروش ها اینکه: فروش اصولا تنها در رابطه با افرادی شکل می گیرد که یک خواسته یا یک نیاز داشته باشند که محصول یا خدمت شما بتواند آن را رفع یا حل کند. هر قدر تعداد نیازهایی که توسط محصولا شما رفع می شود و شما شناسایی می کنید بیشتر باشد، شانس شما برای نهایی کردن فرایند فروش شما بیشتر و بهتر می شود.

برخی از نیازها بدیهی هستند و برخی هم برای دیده شدن و مورد شناسایی قرار گرفتن نیاز به قدری سعی و تلاش دارند. اما زمانی که پرده از یک نیاز برداشتید و مشتری بالقوه شما هم با این موضوع موافق بود که آن نیاز باید برآورده شود، باید اطمینان کسب کنید که محصول شما ازپس آن بر می آید.

گام چهارم – ارائه معرفی متقاعد کننده

برخی از فروشندگان قرار گرفتن در مرکز توجه را دوست دارند. قرار گرفتن در مرکز توجه با شانس ارائه و به نمایش گذاشتن مهارت های خودشان یکی از دلایل اصلی آنها برای وارد شدن به حوزه فروش است. با وجود اینکه آیا شما یک طرفدار قرار گرفتن در مرکز توجه هستید یا اینکه مثلا قدری کم حرف هستید، نیاز به توان معرفی موثر ایده ها، راه حل ها و یا شرکت خودتان به صورتی متقاعد کننده، حرفه ای و هدفمند دارید.

گام های بریان تریسی در یک چرخه فروش

اینکه ارائه و معرفی شما چه شکلی و شمایلی داشته باشد، آماده شدن و داشتن هدف های مشخص دو بخش اصلی و مهم یک معرفی اثربخش را شامل می شود.

گام پنجم – فائق آمدن بر مخالفت ها

99% از تلاش های شما برای فروش شامل مخالفت هایی از سوی مشتری می شود. ایناعتراض ها یا مخالفت ها موجب متمایز شدن افراد مختلف از یکدیگر می شوند. اگر بتوانید یاد بگیرید که نه تنها انتظار روبرو شدن با این اعتراض ها را داشته باشید و از قبل آنها را پیش بینی کرده و حتی برای آنها برنامه داشته باشید، در واقع آنها آن گزیدگی و نیش خودشان را برای شما از دست می دهند.

خطرناک ترین اعتراض و مخالفت، اعتراضی است که هرگز آن را از مشتری خود نشنوید.غافلگیری شاید در سالروز تولد شما خوب باشد، اما می توانند به قیمت نابود شدن یک چرخه یا فرایند فروش برای شما تمام شوند.

گام ششم – نهایی کردن فروش

در حالیکه اغلب فروشندگان غیر حرفه ای تصور می کنند که نهایی کردن فروش تنها کاری است که حرفه ای های فروش انجام می دهند، این گام تنها بخشی از یک چرخه طولانی فروش را تشکیل می دهد. در حالیکه این گام ممکن است مهمترین قدم در این فرایند باشد، اختتامیه موفق در یک چرخه فروش با تکمیل شدن موفقیت آمیز هر یک از گام های قبلی بدست می آید،نه با درخواست یکباره و بدون برنامه ریزی برای خرید از شما.

تکنیک ها، راهکارها و حقه های بسیار زیادی برای این گام وجود دارد، اما مهمترین مرحله ایناست که نهایی کردن فروش تنها یک گام یا قدم برای فروش است.

گام هفتم – تکرار فروش و ارجاع به دیگران

گام نهایی در یک چرخه فروش در واقع گام اول در چرخه فروش بعدی شماست. درخواست معرفی شما به دیگران از مشتریان به دلایلی یکی از کارهایی است که حتی بسیاری از حرفه‌های این حوزه هم آن را انجام نمی دهند. در حالیکه بهانه های بسیاری در این رابطه مطرح می شود، اما هنوز هیچ دلیل خوب و قانع کننده ای برای آن رسمین نیافته است.

گام های بریان تریسی در یک چرخه فروش

اگر نتوانید چنین درخواستی را مطرح کنید، حداقل باید از مشتری بخواهید تا وی را به عنوان یک مرجع به دیگر مشتریان بالقوه خود معرفی کنید. از این طریق در واقع می توانید به فرایند اعتماد‌ سازی در نزد مشتری بالقوه سرعت ببخشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۴۵
تیم دانشکده موفقیت

پای حرف هر کسی که بنشینید شروع به گلایه میکند. از جامعه، از شهر، از خانواده، از کشور و ... 

انگار که ما عادت کرده ایم که دلیل همه شکستهایمان را بر دوش دیگزان بیاندازیم. به هر حال چرا که نه، این ساده ترین کارست.

اما لحظه ای با خود خلوت کنیم، کلایمان را قاضی کنیم، ببینیم چقدر خودمان در خصوص اتفاقات زندگی مقصریم.

ما همیشه به دنبال محدودیت برای خود هستیم. همواره در ذهن خویش جملانی را با نمی توانم، نمی دانم، بعید می دانم، کار مشکلی است،کار من نیست، از توانایی من خارج است مرور میکنیم. به عبارت دیگر، با این عبارت ذهن خود را سم پاشی میکنیم.

دنیا پر از افرادی است که کارهای خارق العاده انجام داده اند. یک درصد فکر کنید آنها با جمله من نمی توانم خود را راضی میکردند و دست از تلاش بر می داشتند آیا به همین نتایج می رسیدند؟ هرگز!

برای خود محدودیت درست نکنید. انسان سرشار از توانایی است. پتانسیل انسان برای انجام هر کاری بینهایت است. اما میزان بهره برداری از این منبع سرشار را خود انتخاب میکنیم.

  

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۴۰
تیم دانشکده موفقیت

همه زندگی ما نتیجه تصمیم گیری ماست. هرکجا که امروز ایستاده ایم تصمیمی بوده است که در گذشته گرفته ایم. 

هر چه امروز برداشت میکنیم بذری است که در گذشته کاشته ایم پس سنگ بنای هر زندگی تصمیم گیری در آن است. هر چه بیشتر تصمیمات درست در زندگی بگیرید در زندگی موفق تر خواهد بود. یک لحظه با خود بیندیشید که اگر در گذشته تصمیم دیگری گرفته بودید زندگی شما چقدر تغییر میکرد. اگر به جای رشته ریاضی، علوم انسانی خوانده بودید اکنون زندگی شما کجا بود. اگر در تصمیم گیری ازدواج، رشته تحصیلی، شغل و خیلی چیزهای دیگر تغییری بدهید می بینید که ممکن است زندگی شما به کلی دگرگون شود.

از این بعد وقتی تصمیم میگیرید، اهمیت آن را بدانید. شاید این تصمیم از هستی ساقطتان کند و یا شاید زندگی تان را متحول کند.

نکته دیگر اینکه قوه تصمیم گیری همچون ماهیچه بدن عمل می کند هر چه بیشتر تصمیمات درست بگیرید در واقع در حال تمرین دادنش هستید و خود به خود قدرت تصمیم گیریتان را بهبود می بخشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۴۸
تیم دانشکده موفقیت