دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

موفقیت امری اتفاقی نیست!!!

پیام های کوتاه

تئوری آشوب بخش دوم- جاذبه های غریب

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۰ ب.ظ

 

همانطور که در بخش اول این موضوع اشاره کردیم دنیا پر از اتفاقات بی نظم و خارج از کنترل اما گاهی این بی نظمی از دید ماست و شاید نظمی در آن خفته باشد. 

جاذبه های غریب از تصاویر هندسی برگرفته شده که قوم " اینکا " درصـحرای پـرو حـک کردهاند که اگر از نزدیک به آنها   نگاه کنیم نه نظمی را نشان می دهند ونه تصویر معنی دار را به ذهن متبادر می سازند.اما اگر ازآسمان و از راه دور به آن بنگریم تصاویر درختان ؛حیوانات وپرندگان را می بینیم. جاذبه  های غریب درهمه جا وجود دارند. همه آنچه را کـه مـا  درنظـر اول بی نظم وآشوبناک مـی بینـیم در دراز مـدت وبـا تکـرار؛ الگـوی منظمـی ازخـود نشـان می دهند.

جاذبه های غریب در همه جا وجود دارد، همة آن چه را که ما در نظر اول بی نظم و پرآشوب می یابیم در دراز مدت و با تکرار، الگویی منظم از خود نشان می دهد. پرآشوب بودن رفتارها و حرکات پدیده های مختلف، همه خبر از بی نظمی غایی می دهند. پرآشوب بودن، تصادفی بودن نیست، بلکه نظمی در درون بی نظمی و قاعده ای در درون بی قاعدگی هاست. هنر فرد، یافتن این نظم از بطن بی نظمی ها برای تحقق اهداف خود است. تغییرات شدید، رفتارهای نامنظم، دگرگونیهای غیرقابل پیش بینی، حرکتهای بحرانی همگی به الگویی ختم خواهد شد که یافتن آن هنر هر شخص است تا بتواند توسط آن نوعی پیش بینی را میسر سازد. این جاذبه ها به افراد امکان میدهد که به الگوهایی دست یابند که بینظمی ها را نظم دهند.

بنابراین زین پس همیشه به یاد نقوشی باشید که از نزدیک هیچ نظم و مفهومی ندارد اما وقتی از جهتی دیگر و از آسمان به آن می نگری نظمی شگفت را در آن می یابید. در هر موقعیت سعی کنید از جنبه های متفاوت آن را بسنجید و به آن بنگرید و مسیری به سوی اهداف خود باز کنید.

نظرات  (۱)

۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۶:۰۲ فرشته حالی
به عنوان کسی که رشته هنری خوانده هر وقت به میزانسن حج نگاه میکنم که مشخصا از نقطه دید آسمان طراحی شده حیرت می کنم از نقطه گذاری خدا یک نقطه کاملا نقطه سه بعدی که مثل چشم گردباد در وسط ِ طوفانی سفید قرار داره 
حالا باز بگردید دنبال آدم فضایی برای طراحی این نقوش!