دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

موفقیت امری اتفاقی نیست!!!

پیام های کوتاه

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

کسب ثروت یعنی موفقیت در بخش مالی زندگی...

برای موفقیت در هر بخش مشخص قوانینی مشخص وجود دارد. جایی که برای موضوعی قوانین وجود داشته باشد علم و روش علمی برای آن وجود دارد

پس میتوان گفت برای رسیدن به ثروت نیز می بایست قوانین ثابت و مشخص وجود داشته باشد و به تبع آن علمی منحصر به فرد.

علم موفقیت!!!

مشخصه علم این است که هرکس با هر تحصیلات، مشخصات فردی و مالی و از هر قشری اگر قوانین را انجام دهد به همان نتایج می رسد به عنوان مثال جاذبه زمین را در نظر بگیرید هر کس از کوچک و بزرگ وقتی سیبی به آسمان پرتاب کند به طرف زمین باز میگردد. این قانون مستقل از مشخصات پرت کننده است. ممکن است کسی قوی تر محکم تر پرتاب کند که در این سرعت اختلاف تنها در سرعت بازگشت به زمین خواهد بود و اصل قانون یکسان باقی خواهد ماند. قوانین موفقیت و کسب ثروت نیز به همین گونه است. یعنی مستقل از شخص به کار برنده آن خواهد بود همه نتایج و اصل قانون رسیدن به موفقیت برای همه یکسان است شاید سرعت رسیدن به این جایگاه برای افراد مختلف با تحصیلات و سطح تلاش مختلف، متفاوت باشد اما اصل نتیجه یکسان است.

پس ما قوانینی داریم به نام "قوانین موفقیت" و علمی نیز هست به نام "علم موفقیت".

ممکن است فکر کنید اگر این قوانین وجود دارد چرا همه موفق نمی شوند. جواب ساده است. ما قوانین ثابت برای اینکه یک نفر به بهترین نحو در موسیقی موفق شود داریم ولی آیا همه موسیقیدان میشوند؟ واضح است، خیر. تنها افرادی به آن جایگاه می رسند که اولا آن قوانین را بدانند و ثانیاً آن قوانین را به کار برند.

در مقالات آتی سعی میکنیم قوانین جهانی موفقیت را نام برده (دانستن) و به راههای عمل کردن به آن را اشاره کنیم (عمل کردن).

فقط همواره این را در ذهن داشته باشید که این قوانین ثابت هستند و به نتایجی یکسان خواهند رسید و  این قوانین مستقل از شخص به کار برنده و حتی مکان استفاده از آنها می باشد.

منظر مقالات بعدی ما باشید....

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۰۲
تیم دانشکده موفقیت

چرخه PDCA توسط ادوارز دمینگ در سال 1930 معرفی گردید که به چرخه دمینگ نیز مشهور است. 

بدون اغراق میتوان گفت که ژاپن کنونی پیشرفت خود را مدیون این چرخه است. این چرخه در اصل برای بهبود مستمر به کار گرفته میشود و میتواند برای یک سازمان، یک کشور و حتی یک شخص به کار آید. 

همچو همیشه قوانین و تعاریف این چرخه بسیار ساده است اما نتایجی حیرت انگیز از خود به جای میگذارد. 

1- برنامه ریزی(plan): همیشه هر کاری ابتدا با برنامه ریزی اغاز میشود. بدون برنامه نمی دانیم از کجا باید شروع کنیم و‌به کجا برسیم. برای رسیدن به هر نقطه ای نیاز به نقشه کار داریم که همان برنامه ریزی است. در وصف برنامه ریزی مقالات و وصف بسیار کرده اند که از بهترین منابع میتوان به کتاب قورباغه را قورت دهید اشاره کرد. 

۲- انجام برنامه(do):برنامه ریزی به تنهایی مشگل گشا نیست و تا به مرحله عمل نرسد تنها تعدادی فعالیت روی کاغذ است. 

۳- کنترل(control): هر اقدامی که انجام میدهید میازمند این است که کنترل شوند تا بدانید با این اقدامات به اهدافتان نزدیک میشوید یا خیر. دیدن نتایج اقدامات و بررسی آن همان معنی ساده کنترل است. 

۴- عمل (act): مطابق با نتایج حاصل از کنترل می بایست برنامه خود را تغییر دهید و اقداماتی را در نظر بگیرید که شما را به اهدافتان نزدیک میکند

و‌مجددأ تمام این مراحل همچون یک چرخه ادامه می یابد و این یعنی بهترین راه و تنها راه موجود برای رسیدن به انچه دوست دارید به ان برسید. 

اگر کشوری اسیب دیده از جنگ جهانی توانست از این فرمول استفاده کند و به جایگاه کنونی خود برسد چرا ما نتوانیم از ان بهره جوییم. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۱۶
تیم دانشکده موفقیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۲۰
تیم دانشکده موفقیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۱۴
تیم دانشکده موفقیت