دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

موفقیت امری اتفاقی نیست!!!

پیام های کوتاه

آنچه ثروتمندان به شما نمی گویند (2)

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۲ ب.ظ

موفقیت یک فرآیند است نه یک رویداد

بسیاری از ما در رویاهای خود منتظر اتفاق خاصی هستیم که بیوفتد و یک دفعه مارا از فرش به عرش برساند.

هرکس که میبینیم کمی از ما موفق تر است سعی میکنیم تحقیر کنیم و موفقیتش را به شانس ربط دهیم.

این جملات برای شما آشنا نیست:

 اگر من هم شانس او را داشتم،...

اگر من هم پدر مثل او پولدار بود،...

اگر من هم مثل او پارتی داشتم،...

اگر من هم یه جای دیگر به دنیا می آمدم،...

اگر من هم مجبور نبودم دانشگاه را ترک کنم،....

مسلماً این جملات برای ما آشناست ما بارها و بارها سعی میکنیم موفقیت دیگران را بر گردن چیزی جز شایستگی بیندازیم و بگوییم که

ما نیز شایستگی این موفقیت را داریم فقط شانسش را نداشته ایم و با این شیوه خود را آرام سازیم.

در این شکی نیست که بعضی از افراد بدلیل دسترسی به رانت یا به قول معروف ژن خوب به جایگاهی رسیده اند فارغ از شایستگی اما این 

موضوع برای همه قابل تعمیم نمی باشد.

مشکل از این جاست که همه ما دوست داریم شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و موفقیت را در آغوش داشته باشیم که این امر با قوانین موفقیت

جور در نمی آید. چرا که موفقیت یه اتفاق یک شبه نیست بلکه یک فرآیند چند ماهه و گاهی چند ساله است.

برای موفقیت باید از لحاظ اعتقادیی، فکری، عملی زحمت کشیده شود. شکستها خورده شود مشکلات بسیارحل شود.

برای موفقیت باید تلاش شود آنهم تلاش مداوم.

اما از آنجاییکه انسان ذاتاً دوست دارد بدون تلاش چیزی به دست آورد می نشیند به انتظار شانس...

شاید افراد معدودی باشند که بر پایه شانس موفق شده باشند اما عموماً هر موفقیتی تلاش را در پشت سر دارد. 

مشکل ما این است که در موفقیت دیگران تلاشهای گذشته آنها را نمی بینیم بلکه نتیجه را می بینیم از این جهت میگوییم شانس آورد.اما راحتتان کنم اگر به انتظار شانس نشسته اید باید تا ابد منتظر بمانید.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۸
تیم دانشکده موفقیت