دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

هدف اصلی این وبلاگ ارائه آموزش و متدهای نوین و جهانی موفقیت برای تمام افراد است.

دانشکده موفقیت

موفقیت امری اتفاقی نیست!!!

پیام های کوتاه

NLP جادوی عصر حاضر

چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۵۱ ب.ظ

همانگونه که در مقاله قبلی به آن اشاره شد برنامه ریزی عصبی کلامی شیوه ای برای رسیدن به هر آنچه که برای ما می تواند مهم باشد و در صدد تغییر آن هستیم.

بنای آن بر پایه یکسان بودن سیستم عصبی همه افراد است پس اگر هر کس در نقطه ای از زمین قادر به انجام کاری است ما نیز می توانیم همان کار را انجام دهیم و به همان نتیجه برسیم. این قانون طبیعت است که هر چه را بکاری همان را برداشت خواهی کرد اگر گندم بکاری کندم برداشت میکنی. بنابراین لازمه انجام کارهای دیگران کپی برداری است و مدلسازی.

حال برای مدلسازی دقیقا چه چیز را باید مدل کرد ایا رفتار یا اعتقادات یا کارهای جسمی؟؟ بر طبق قواعد NLP شما باید بتوانید در سه بخش از افراد کپی برداری کنید:

1-    بخش اعتقادی: اعتقادات و باورهای افراد موفق. به چیز اعتقاد و ایمان دارند و چگونه به این اعتقاد دست یافته و چگون از آن در زندگی بهره می برند.

2-    بخش فکری: به چه فکر میکنند و از آن مهمتر چگونه فکر میکنند؟؟ چه تلقین هایی به خود میکنند؟ چه چیزهایی تصور میکنند؟؟با خود چه می گویند؟؟(ارتباط درونی)

3-  بخش جسمی: لحن صدایشان چگونه است؟ طرز حرف زدن، طرز نفس کشیدن، طرز نشستن یا ایستادن و غیره؟؟؟

از این روست که امروزه زبان بدن (BODY- LANGUAGE) آنچنان اهمیت پیدا کرده که حتی برای رئیس جمهور آمریکا و کلیه هیئتهای سیاسی کلاسهای زبان بدن برگزار می شود چرا که حرکات و ژست ها و سایر حالات فیزیکی نقش بسیار بالایی در شیوه ارتباط بازی میکنند.

در مقالات بعدی بیشتر در مورد مدلسازی این سه بخش و ابزارهای مدلسازی آن  صحبت خواهیم کرد پس منتظر باشید...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۰
تیم دانشکده موفقیت